Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Trojanski radar je ranljiv
Novi trojanski relacijski radar je le še novi prispevek k polnjenju malhe nenasitne države, a ga je vsaj v teoriji moč enostavno prelisičiti.
Artur Švarc
31. januar 2017 | 19:05:53

Relacijski radar na avtocesti v zadnjih dveh tunelih proti Ljubljani je prvi tak pri nas. Gre za enostavno fiziko – prevožena pot v določenem času da tudi povprečno hitrost. In tudi sistem je silno enostaven, tako enostaven, da ga sprogramira vsak malce povprečen programer in ga s pomočjo parih web kamer tudi uspešno implementira. V praksi na začetku relacijskega merjenja kamere zaznajo avto, ki vstopi na odsek, softver zajame sliko, razbere kamero z OCR in jo zapiše v bazo skupaj z uro, ko je slika nastala. Čez pet kilometrov se zgodba ponovi in z drugo sliko dejansko dobi zelo natančen čas vožnje na znani razdalji in s tem povprečno hitrost.

Kot rečeno, mediji kaj dosti o sami tehnologiji za radarjem, razen ustrahovanja voznikov, niso pisali. Ste pa vsi, ki se vozite tam mimo, že nekaj časa lahko pozorni na črto in bel kvadratek takoj za tablami pred vstopom v predor, enako pa se zgodi tudi dobrih 500 metrov po zadnjem tunelu proti Ljubljani. Kamera je kalibrirana na kontrast, ki ga predstavlja beli kvadratek in ko avto tega »povozi«, se kamera aktivira, sledi pa ostalo kot smo že omenili zgoraj.

Tovrsten delujoč sistem je mogoče narediti že za manj kot tisočaka, koliko je to stalo davkoplačevalce pri nas, ve sam bog.

No, recimo, da ste nekaj kilometrov prehitri ali premalo pozorni, kaj lahko storite? Večina bi razmišljala povsem fizikalno – pač pelješ toliko počasneje, da se povprečna hitrost spusti. Nekaj jih predlaga celo obisk Trojan s pojedino krofov, a kot rečeno, radar je za izvozom za Trojane, tako da ta opcija odpade. 

A sistem bi se vendarle dalo prelisičiti na silno enostaven način – to zgodbo vam razlagamo zgolj teoretično in hipotetično, lahko da tudi ne drži. Če v odsek pred tunelom vstopite obvezno čez enega od obeh pasov (vsak ima ta zloglasni kontrastni kvadratek), pa se vam na koncu odseka lahko »zgodi« manjša težava z avtomobilom, prevrne plastenka, karkoli, kar vam ogroža vožnjo, zato se v takih primerih vozniki umaknejo z vsemi štirimi smerniki na odstavni pas, da »uredijo« težavo. Prav na mestu, kjer so izstopne table s kamerami. In glej ga zlomka... Sistem bo čez nekaj minut vstop v segment izbrisal, ker je prišlo do napake. Kako? Ste na odstavnem pasu videli kvadratek? Kamero, nameščeno na tablah nad cesto? Se nam je zdelo, da ne. Od tu naprej sklepajte sami. Z dovolj ozkim avtomobilom lahko celo ravno v tistem trenutku zamenjate vozni in prehitevalni pas in po naključju zapeljete ravno med kontrastnima kvadratkoma na obeh pasovih. Tako govori teorija (s pomežikom).

Kaj so pravzaprav »uspeli« storiti s tem relacijskim radarjem? To, da lahko, kdor hoče, na tem odseku pelje celo 200 km/h (kar je roko na srce, debilno!), brez da ga sistem zazna. Ali bo 5 minut počival na odstavnem pasu ali uporabil zgornjo teorijo, pa je stvar vsakega posameznika in razuma in odgovornosti v prometu. Postavlja se tudi vprašanje, kaj je narobe s starimi dobrimi multanovami, ki še vedno veselo fotografirajo, nazadnje v smeri proti Trojanam. In še ena plat medalje. Glede na vse nedeljske voznike, pa "lastnike" prehitevalnega pasu in podobnih križev in težav slovenskih avtocest, je na tem odseku pravzaprav težko voziti kaj več od omejitev.

Po pameti!

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
v10power | 31.1.2017 19:25:26
Malo se mi zdi neumno, da bi najprej vozil 150 km/h nato pa stal nekje minuto na mestu, da mi povprečje pade. Raje se vozim, čeprav počasneje, a ne.
aichi | 31.1.2017 19:30:04
Logično, ampak s tako pomankljivo zamišljenim sistemom dejansko spodbujaš par idiotov, da bojo leteli na polno. Verjetno bo zelo kmalu sledila še tretja kamera tu na koncu. Da se ne bi narobe razumeli, absolutno sem za strogo omejitev tu čez!
matt0 | 31.1.2017 19:42:31
Britanci so inteligenten narod, a mi smo od njih prevzeli največjo bedarijo, kar jih premorejo.. Upam, da ne bo počasi kot pri njih, polovica AC prekrita s temi nadzori. Se pa ne strinjam s prvotno trditvijo, če bi bilo to najemneno opeharjenju državljanov, bi to naredili čez noč, ne pa, da že 2 leti vsak ve, od kje do kje bo ta meritev potekala, če kdo tu dobi kazen, si je kriv sam in naj poleg nakazila pošlje še vozniško.
aichi | 31.1.2017 19:43:22
Saj tud v Italiji maš vesele urice
Fero | 31.1.2017 20:36:40
Čisto balkansko razmišljanje kako prelisičiti radar. Tega si v Franciji ali Španiji kjer imajo stacionarne radarje ne privoščijo. In ja, na tem odseku se je z lahkoto vozilo več kot je omejitev, četudi je veliko pametnih voznikov ki vozi po omejitvi.
aichi | 31.1.2017 20:44:31
Veliko voznikov bo tudi zdaj vozilo hitreje, neglede na ta štos...
Dynisco | 31.1.2017 21:17:01
Mogoče malo zlajnano ali celo primitivno razmišljanje, ampak vseeno mi je največja traparija na tem odseku omejitev 100. Obična cesta izven naselja je omejena na ušivih 10 manj, pa imaš ovinke, kolesarje, prehode za pešce, divjad in še sto drugih zadevščin na katere moraš biti pozoren. Sto na uro že res psihološko deluje kot nekaj hitrega, dejansko pa je nesmiselno cijazenje le dlako hitrejše od šleparjev. Da tri petine voznikov tam vozi prehitro, pravijo. In povprečje prekoračitev je menda 20 procentov. Pa to je 120km/h, zaboga. Kdor takega voznika označi za divjaka ali tempirano bombo je tudi malo skregan z realnim življenjem na cesti. Ravno čez Trojanske luknje se vozim približno dvakrat na dan v vsako smer že leta in v vsem tem času se ne spomnim ene večje pizdarije, ki bi jo lahko povezal s tem, da večina tam pelje malo čez omejitev. Tu so se spravili odirat samo malo neubogljive voznike ne pa tanevarnih.
aichi | 31.1.2017 21:20:47
To z 90 z ovinki pa sploh odpira še čisto novo dimenzijo... Gre za to, da maš precej bolj pametne odseke za to postavit Zadnjič sem bil malce šlampast in sem kasiral Multanovo pred prvim tunelom, vse lepo in prav, ampak tole bo prava muka za ljudi, ki nimajo digitalnega tempomata.
Fero | 1.2.2017 6:53:30
Dynisco: omejitve imamo zato da se jih spoštuje in so verjetno z namenom tam. Vse bolj sem prepričan, da le vzhodnjaki ali balkanci razmišljamo, saj se lahko peljem hitreje, saj nima kaj bit. Jaz osebno sem imel recimo Špance za bolj leve. Šokiran sem bil, ko po avtocesti s tremi pasovi, tudi štirimi v eno smer, vozijo 115km/h, omejitev je pa 120km/h. Potem recimo v Nemčiji, imajo dela na avtocesti, omejitev je bila recimo 100km/h, vsi so vozili v teh kilometrih. Pri nas je popoln kaos. Ko je delo na avtocesti, naredijo dva ozka pasa, omejijo recimo na 80 ali 90, se pelješ 100, za tabo pa kreten blenda ki pelje 120. In to je reden pojav.
Dynisco | 1.2.2017 7:27:26
Fero, če bi se peljal po desnem pasu, ti ne bi blendal nihče!
Fero | 1.2.2017 8:53:31
Dynisco: Očitno nisi dobro prebral. Če je omejitev zaradi dela 90 in pelješ 100 po levem pasu, ker na desni peljejo po omejitvi in za tabo šponajo 120 ter blendajo, pa to ni redek pojav, gre zgolj za nekulturnega primitivnega voznika.
aichi | 1.2.2017 9:26:07
V nemčiji je veljalo, lahko da še, da je blendanje odzadaj izsiljevanje prednosti in kazen je bila / je še kar štirimestna z ne nizko cifro na začetku.
Dynisco | 1.2.2017 13:11:58
Ja Fero, oprosti. Res sem te popolnoma narobe razumel. Kar pa se blendanja tiče, ima pa vzak zato gotovo tudi svoj zakaj. Samo to, da si slučajno spredaj ti še ne daje nikakršne dominance nad zadaj vozečimi in tudi tako zadrževanje brez razloga bi se komot dalo razlagati kot izsiljevanje prednosti. Tole, kar praviš na raznih deloviščih je eno, ko ti pa bumbar vztraja na levem pasu avtoceste dokler se je ne odloči zapustiti, je pa druga zgodba, ki se dogaja stalno in vsakodnevno. In ko do takega bedaka pristopiš na izvozu, le da bi povprašal koji mu je kurac, dobiš vedno skoraj enak odgovor: "Omejitev je 130 in če jaz vozim 130 lahko vozim kjerkoli, ker tako noben ne sme biti hitrejši od mene". Ob takih idiotih so tisti Audijevci, ki radi blendajo po kolonah kot ministranti.
aichi | 1.2.2017 18:13:37
Saj zdaj smo dobili "AC" policijo pa da vidim "intelektualce" iz teh na levih pasovih, kake izgovore bodo dajali policajem, zakaj se vozijo po levi...
klemens | 1.2.2017 20:06:31
Jaz sem 2 leti nazaj fasal kazen, ker sem prehiteval po desni, enostavno se mi je odpeljalo, ker je kolona vozila po prehitevalnem, jaz pa po voznem mimo vseh (po omejitvah seveda). Eden me je prijavil izmed teh prehitevalnikov, ki niso nikogar prehitevali in so me policjoti počakali na enem izvozu in potem za mano. Ker sem vse takoj priznal, sem plačal nekaj deset eur. Potem so mi tudi razložili, da lahko prehitevam po desnem, če skozi voziš po desnem. Ne smeš prileteti po prehitevalnem iti na desno mimo vozila in nazaj na prehitevalnega. Če voziš po voznem greš lahko mimo in potem na prehitevalnega, ali druga opcija, voziš po prehitevalnem in zapelješ na desnega, greš mimo vseh, samo potem ne smeš zapeljati na prehitevalnega, ampak vozit po desnem pasu. Sem jim rekel, saj so vsi primeri takega prehitevanja bolj nevarni od klasičnega, pa so mi samo pojasnili, da so taka pravila. Druga zadeva so pa smerokazi, skoraj nihče jih ne uporablja, včeraj sta me dva za las zgrešila, ko sta brez smernikov zapeljala vame na avtocesti, da popi... in pa dajanje smernikov, ko zapelješ iz krožišča, koliko bi promet hitreje potekal, če bi se folk tega držal. Za take je prav da se jih malo poduči, oz. jaz bi jih dal še enkrat na tečaj vožnje.
aichi | 1.2.2017 21:37:20
kake smernike iz krožišča misliš?
Jon | 1.2.2017 23:42:41
Se strinjam klemens...tudi z dajanjem oz. bolje receno nedajanjem smernikov ob izvozu iz krozisca...aichi bo zdaj slo? Ne samo avti cakajo...tud pesci ce so prehodi tam..ker folk vozi po zunanjem in ne da smernika kje bo sel ven...folk pa caka...zarad tega je zelo zmanjsama pretocnost prometa
serpent | 2.2.2017 0:02:21
Namesto vseh teh radarjev bi raje vložili denar v table, ki sporočajo: uporabi desni smerokaz ob izhodu iz krožišča (v Avstriji sem videl te znake), uporabljaj smerokaze ob menjavi pasu (na AC, cesti z več pasovi), pojdi ne skrajno desen pas na AC ko ne prehitevaš (majo na madžarskem take znake) in za kampanjo pravilne uporabe dnevnih luči - torej da se ob slabši vidljivosti/temi vklope zasenčene+zadnje luči (TV oglasi, obvezno deljenje letakov npr. ob registraciji, informiranje strank po nakupu novega avta), in tako naprej... in če bi to kdaj uspeli poštimat in bi disciplina na AC bila na višjem nivoju bi tudi lahko dvignili omejitev iz 130 na 150...
aichi | 2.2.2017 0:08:21
Ja, ok, pretočnost je eno, sem mislo, da to leti na padalce, ki iz notranjega pasu letijo direkt ven, kjer je več pasovni rondo aka žale (ta je itak narobe narejen), to z žmigovci na AC sem pa vido pri beljaku (za naše je to SciFi taka ideja)
Pa če bi država imela razum, bi imele AC že zdavnaj 140 km/h... zakaj? poraba bi narasla za 10%, kar pomeni 10% več trošarin od bencina. DA se bo pa folk začel pri 140 ubijat, pri 130 se pa ni, pa verjamejo sam uni, ki nimajo pojma
Fero | 2.2.2017 8:44:37
Smerokaz leti tudi na une padalce ki iz notranjega pasu letijo ven direkt. Zakon bi moral bit za to brez finančne kazni ampak praktična. Policaj ko bi videl nekoga ki ne uporablja smerokaza, bi ga moral ustavit, vzeti kladivce in udariti po smerokazih. :-)
matt0 | 2.2.2017 9:15:40
Tisti, ki na AC ne uporabljajo smerokazev, jim sigurno letak ali tabla ne bodo koristili, to je dejstvo. Kar se pa tiče omejitve hitrosti.. kaj ti pomaga, pa tudi če je 200 na uro, če je pa polovica AC vedno zabita s tovornimi vozili, po levi pa večinoma 120kmh... bodimo srečni, da je vsaj 130, marsikje je max omejitev nižja, recimo anglija, ki je tak cestni vzor, kar se urejenosti in kulture tiče.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija