Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Električarji
V Veliki Britaniji že prve težave z omrežjem
Lastniki električnih avtomobilov na Otoku bodo za polnjenje v konicah morali plačevati več.
Artur Švarc
24. julij 2018 | 0:28:38

V Veliki Britaniji je trenutno okoli 160 tisoč plug-in avtomobilov, a rast pomeni tudi veliko obremenitev za omrežje, ki ga je treba zelo skrbno regulirati.

Če bi večina lastnikov svoje avtomobile priklopila na omrežje med četrto in šesto uro popoldne, ko je zaznana največja konica, bi se lahko omrežje lahko sesulo. Da do tega ne bi prišlo, bi bile potrebne drage nadgradnje omrežja, kar bi potem vsi plačevali z višjimi zneski na položnicah. Ofgem, britanska vladna agencija, poziva, da lastniki svoje električne avtomobile polnijo ob ustreznejših urah ali priklopijo ob peti uri in nastavijo polnjenje ob polnoči, ko je poraba elektrike precej manjša. Zato so potrebni posebni števci, ki jih ima trenutno že 10 milijonov gospodinjstev, a njihova nadgradnja je prepočasna.

Ofgem napoveduje, da bodo v prihodnje razmislili o finančni kazni za neposlušne uporabnike: »Potrošnike je treba nagraditi za pametno uporabo omrežja, na drugi strani pa je treba polnjenje v konicah zaračunati dodatno, sploh, če bo zaradi tega prihajalo do velikih obremenitev omrežij.«

Ofgem sicer še ne ve, kako bodo regulirali nefleksibilne lastnike električarjev, v ekstremnih primerih pa omenjajo tudi možnost odklopa v konicah.

Analiza britanske agencije kaže, da bi s pametnim polnjenjem lahko v omrežje spustili še za 60 % več električnih avtomobilov, preden bi bile potrebne nadgradnje.

Do 2030 naj bi na Otoku bilo kar 11 milijonov električnih avtomobilov, 2 milijona več kot po zadnji študiji izpred leta dni, do 2040 pa bo številka narasla na 36 milijonov. National Grid, ki je avtor raziskave, je tudi opozoril, da bi se lahko s pametno razporeditvijo polnjenja izognili skokom okoli 8 gigavatov, kar je na primer 2,5-krat več od kapacitete nove Hinkley Point C jedrske elektrarne, ki jo pravkar gradijo in bo stala 25 milijard evrov.

Te otoške številke hitro opozorijo tudi na naše lokalno okolje, kjer bi na primer 100 tisoč električarjev, kar je malo manj od desetine vseh osebnih avtomobilov, polnjenih naenkrat, zahtevala gradnjo vsaj petih novih blokov NEK. Polnjenje v nočnem času in ne ob konicah je zaenkrat eden od predpogojev, da bo rast električnih avtomobilov uspela, saj so omrežja povsod še močno podhranjena.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
shark911
Ampak,a ni čisto logično,da se EV večinoma polni ponoči? Samo butalec bo svoj avto polnil ob 4 popoldne,ko je dražja elektrika (razen če ni res nujno,seveda...)
24.7.2018 14:45:05
v10power
Ja, ne vem. Verjetno če hočem pridet domov iz Maribora na obalo, bom verjetno moral. Dražja tarifa gor al dol. Če moram prespat, me pride veliko dražje kot polnjenje v neugodnem času.
24.7.2018 17:33:42
shark911
Ja,sajs em napisal...če je nujno,pač polniš čez dan! Ampak tudi to se bo spremenilo s prihodom dovolj zmogljivih baterij...večje kot bodo baterije,manj bo potrebe po dnevnem polnjenju...recimo če bi imel baterijo s 1000 kilometri dosega (Tesla s 100 kWh baterijo je že blizu tega,zaenkrat sicer pri zelo zmerni vožnji...),jo dejansko za veliko večino voženj ne bo treba polnit drugače kot ponoči ali čez vikend...
24.7.2018 18:19:20
skrivo
Nihče od teh vladnih in nevladnih agencij pa ne ve kako deluje polnilec v avtu. Vsi pišejo kako se bo lahko omrežje sesulo in podobno. Dejansko je pa stanje takšno, da ob preobremenjenem omrežju napetost pač pade, vsi današnji (in bodoči) avtomobilski polnilci pa pod poločeno mejo napetosti nehajo polniti oz. spet začnejo polniti, ko napetost nekoliko naraste. Torej v določenem procentu (ta procent je velik!) preobremetivenih primerov se bo zadeva sama zregulirala da do izpada omrežja ne bo prišlo......in to brez internetne komunikacije in ne vem kakega naprednega upravljanja s strani regulatorja omrežja! Ampak tole kar sem sedaj napisal je za te agencije "rocket science".
24.7.2018 22:12:06
Jože
Skrivo, ta pojav zame ni presenečenje in sva skupaj z Ajčijem na to opozarjala od vsega začetka. Po kmečki logiki je to tako rekoč podvojitev gospodinjstev ali pa še več in tega energetski sistemi kot jih imamo danes - NE BODO ZDRŽALI! Tu imaš že prva opozorila sedaj pa ali tvoj polnilec deluje z zaščito ali ne na prenizko napetost sploh ni važno ne po teoriji ostalih porabnikov kjer imajo slednji 10% pod napetostno toleranco ne od voznikov, kateri ne bo šel v šoping center ob polnoči, ko bo vozilo ponovno polno ampak do 20h, ko je še veleblagovnica odprta. Potem je tu še en dodatni faktor, kateri se imenuje faktor sočasnosti, kar pomeni, če ima 100 gospodinjstev 35A glavno varovalko, da lokalna transformatorska postaja ne bo imela 3500A, kar pomeni, da bo izpad el. napajanja na celi krajevni skupnosti... Upam, da ti je sedaj bolj jasno. Skratka ni zadostne količine el. energije, ni zadostnih prenosnih kapacitet, ni zadostni moči pri transformaciji. El. vozila ja a najprej štalca potem pa kravica... A pri štalci za 1x ni videti velikih premikov, za nekaj butičnih kravic pa bo prostora - v nasprotnem bodo mrki, vstaje in nezadovoljstvo ljudstva...
26.7.2018 11:14:56
shark911
Jože,spet širiš nepotrebno paniko A si šel sploh že kdaj računat,koliko elektrike v resnici v povprečju bi porabil en EV na dan?
26.7.2018 12:20:22
Jože
shark911 - kaj pravi zakon o ohranitvi energije? Energije ne moremo iz nič ustvariti in prav tako uničiti - kaj ti želim s tem povedat, da se nam je pripetilo, da nam je v letošnji kurilni sezoni v zimskem času izpadel TEŠ4 in smo morali kupovati el. energijo pri edinem razpoložljivem dobavitelju in to je v Italiji , ker naša proizvodnja ni več pokrivala porabe el. energije v Sloveniji oz. nismo bili več samozadostni - ti bi pa še pospeševal prodajo in priklapljanje električnih vozil zraven in ves tranzit, kateri vozi skozi Slovenijo... Če ne bo kmalu NEK2 se ne bo izšlo. Za normalno vožnjo potrebuješ el. energijo "instant", če tvoj svet lahko čaka, od večine ne more oz. bi se močno znižalo zadovoljstvo uporabnikov. Lepo bodi 1+1 = 2, če je pri tebi morda 5 pa naj bo a fakti so tokrat na strani stroke in ne tvojega namišljenega sveta. In še nekaj ti povem POVPREČJA ni, kako boš nahranil trume turistov z energijo v teh dneh, ko je sistem še dodatno obremenjen z vse več klimatskimi napravami? Sistem mora bit stabilen v ekstremih - ne v povprečju, upam da razumeš, če ne razumeš bo ljudi pozimi v največjem mrazu zeblo in se bo zgodila Rusija ali pa bo nastopila Italija v poletju, ko se jim je zrušil sistem zaradi prevelike porabe el. energije za hlajenje. Torej stabilnost v vseh razmerah ne v povprečju in ne v nočnem času.
27.7.2018 11:36:01
shark911
Saj to kar si napisal (postavitev novih elektrarn in posodobitev omrežja),ampak a si mogoče pozabil,koliko se bo zaradi tega zmanjšalo onesnaženje,ker ne bo več smrdljivih izpuhov? Kar je tudi osnovni namen elektrifikacije...
27.7.2018 12:51:35
shark911
*saj to kar si napisal ima smisel...
27.7.2018 12:52:09
Jože
Skrivo, vsi smo za to, da bi se zmanjšal vpliv izpustov iz ogljičnih, ne obnovljivih virov energije a to si lahko za sedaj umisli samo Islandija, sledi ji lahko deloma Norveška, ostala EU pa za enkrat ne, ker v povprečju še vedno dobrih 40% el. energije proizvedemo iz ogljičnih ne obnovljivih virov. Ko bo tu NEK 2, ko se bo recimo Italija začela pridobivat el. energijo iz nuklearnih virov, Hrvaška itn. Potem lahko sanjamo o elektrifikaciji vozil, vso do takrat pa so to izgube in vutične vrednosti. Če ne drugega se v zimskem času s kogeneracijo ogrevamo in uporabljamo odpadno toploto goriva za ogrevanje vozila, pri termoelektrarnah pa to izpuščamo v okolje. Torej ni povezave, ni el. energije, ki bi pokrila te potrebe in to si lahko privošči kakor sem napisal za sedaj le Islandija s svojo geotermalno energijo in delno Norveška in to je to. Z obnovljivimi viri pa ne bomo daleč prišli, da bi zadostili potrebam sodobne družbe s toplotnimi črpalkami, klimami itn. Tako, da za sedaj za preudarno rabo energije je dober hibrid z visoko učinkovitim dizlom in aktivnim filtrom izpuha - seveda pa naj bo nakup vozila opravljen za dolžino poti ter čim višjo uporabo javnega prevoza.
30.7.2018 21:45:24

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija